Söndagen

Idag blir det lite positivare i bloggen..

Började som sagt dagen med IKEA:

image929image930
Barnrummet kommer inredas med saker från IKEAs serie Barnslig, så idag köpte jag gardiner och matta ,har redan köpt en del o kommer nog köpa en del till :o)
image931
också köpte jag tyget längst upp till vänster med figurer från Barnslig serien och det limegröna med flodhästar på.
Tror jag ska sy ett täckte till barnvagen i det limegröna...vi får se...



image933image934
Också blev det en ny symaskin, har haft mammas här uppe men det fattade jag mig inte på... med denna går det bara att sy rak, sicksack och knapphål - Alldeles lagom med finesser :o)
image932
Så idag har jag roat mig med att sy gardiner till uterummet i detta tyget, även duken i uterummet är i detta tyget..Daniel tycker det är skitfult men jag tycker det är fint...

Blev även hängande ljuslyktor i rosa,rött o gult till uterummet och rosa,orange och gröna plastkrukor - Märks kanske att jag tycker om färg :o)



Daniel kom hem vid 15 tiden och bjöd då ut mig på middag (dåligt samvete kanske? haha)
Så vi åt lyxsöndagsmiddag på Sorellos uteservering , jag tog lövbiff o älskingen Plankstek... mums

Sen avslutade vi med varsin kulglass som vi åt i solen vid torget.

Och nu ikväll har jag sytt klart gardinerna, satt upp gardinstängerna och nu ska jag nog bara ta det lugnt...

Bebis verkar tycka att jag ska gå o kissa.. så får väl göra det....



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................