En Bekännelse..

Då var det dags för en riktig bekännelse ? för min blogg heter ju faktiskt ?Enrallybrudsbekännelser?

Mamma o pappa vet, lillebror o jennie vet?

Christer,Birgitta,Tobias,Benny och Linnea vet..

Madde, Kimmen o Gullungen vet

O Morgan också Rickard då som lurade fram det..

Men hur berättar man för er andra?

Men vi får väl ta det från början..

 

28 Oktober.. .Fast vi hoppar vidare till den 12 Nov, dagen då jag skulle ha min mens.. men den 12 kom o gick liksom den 13 o 14 nov, ändå som fanns där var en enorm trötthet

 

Torsdagen den 15 nov skulle vi ner till swedbank och betala handpenningen på vårt hus, vi var lite tidigare så jag ?tvingade? Daniel att köpa gravtest på apoteket?tillbaka till Swedbank o skrev alla papper o betalade.. Hem o sov!!

Vaknade vid halv 8 på kvällen gick o kissade på testet o 5 sek senare är där ett STORT + !! Shit!! Gick in till Daniel i vardagsrummet, kastade testet på honom o sa ?Du ska bli pappa? fast jag fattade inte riktiga vad jag sa? Satt mig ner hos honom o bara satt?försökte fatta men det gick inte? Och jag har nog fortfarande inte fattat att vi ska bli föräldrar. Hela den natten gick man som i dvala, tänkte o tänkte..

 

Jag tog ett test till på fredagen för säkerhets skull, men där blev det bara ett svagt + så blev lite nojig så jag tvingade Daniel ;o) att ännu en gång köpa ett gravtest som jag sen testade hemma hos mamma o pappa i Vinslöv.

På fredagen köpte jag även de första kläderna på Lansi i Vinslöv :o) (Tidigt jag vet men jag kunde inte låta bli)

image594

 

Sen kom illamåendet, men jag hade ?tur? det vara bara på dagarna o varade bara en veckan?veckan efter hade jag enorm ont i ryggen i stället men även det gick om.. sen förutom lite ryggont, trötthet o lite dålig aptit mår jag bra, o känner mig inte det minsta gravid (Förutom när jag ska knäppa byxorna då)

I slutet på november åkte jag och Erica till Stockholm o bilsportmässan/forum/gala och när jag inte druckit en droppe alkohol på hela helgen kom det : ?Jag börjar ju nästan tro du är gravid? En vit lögn senare var allt frid o fröjd igen o jag drack min cola i lugn o ro :o)

 

I mitten på dec. var i Göteborg då inhandlades de första mamma kläderna, ett par Jeans, svart kjol, svart klänning o en topp :o)

Sen på tisdagen var vi på MVC och kollade på Bebis på deras gamla UL maskin? vi såg inte så mycket men BM såg bebis o ett litet hjärta. (Skönt, Då var det inte bara inbillning haha)

Sen var det dags för Julfest med jobbet, jag började lite försiktigt med ?jag ska nog inte dricka för vi ska ju flytta o greja på söndagen? men nähä skulle jag inte dricka fick jag inte komma :o) Så det var bara till att leta upp en gammal ciderflaska o fylla på med vatten o se glad ut och cidern jag fick på Balders, den gav jag bort till Åsa :o)

Så till Julafton ? då bomben skulle släppas för blivande mor o farföräldrarna o våra syskon.

Mamma o pappa fick en bok från tomten vid frukosten, Pappa trodde det var en kokbok o mamma undrade varför jag satt med kameran i högsta hugg. När boken (Mormor o morfars bok) var öppnad fick mamma bara fram ?Är det sant?? o visst var det det , Pappa ville hellre ha en kokbok haha

 

image595image587

Christer o Birgitta fick också sitt paket av tomten o Birgitta öppnade den sist av alla paket, hon fattade inte riktig vad det var först men sen så :o) Sen kunde hon inte sova på hela natten och Christer kände sig redan 10 år äldre nu när han skulle bli Farfar :o)

 

Även våra syskon tog det väldigt bra, även om Anders trodde vi skojade o Linnea har redan börjat kolla på Bebiskläder men bara flickkläder haha.

 

Den 28dec var vi på inskrivning. Allt gick bra förutom när hon skulle ta blodprov, jag har tunna blodådrar så det gick inte så bra på högerhand, hon grävde o höll på länge för att fylla ett helt rör o när hon sen drog ut sprutan sprutade det blod över hela min hand o golvet, desto bättre gick det på vänster hand där det tog 5sek att fylla ett rör, har dock fortfarande gul/svarta märken på händerna där hon var och grävde.

Vi hade tur o få den enda BM på stället som kunde med UL-maskinen så vi fick titta på bebis även denna gången. H*n stod på huvudet o hjärtat tickade så fint.

image596

 

Vi hade först inte tänkt göra det officiellt förrän den 15 jan då vi ska till bm o lyssna på hjärtljudet men som Mormor sa "du mår ju bra så varför inte berätta"?

Och vi gått förbi de första 12 kritiska veckorna o har nu ?bara? 199 dagar kvar och så börjar det bli svårt att dölja haha

Så här kom min bekännelse ? Vi ska ha barn, en liten sommarbebis blir det om allt går vägen.

Mitt i Rallysäsongen är det dags, nån frivillig som kan vara stand in för Daniel? haha


Jag har dock inte berättat ännu på jobbet och vill gärna göra det själv, så ni som läser här behöver inte skrika ut det men vi vill ändå dela detta med er.

För resten av släkten tror jag mamma kommer berätta det på Håkans kalas.

image599+image598=image600


 



Postat av: Ann-Christin

GRATTIS. Ante något ditåt när jag såg din kommentar om 203? dagar kvar

Kram och lycka till.

2008-01-04 @ 21:19:40
Postat av: El-Paso

Grattis..

Hoppas att allt kommer gå bra..

Synn att du sov när jag kom förbi i torsdags..

Mvh Niklas

2008-01-05 @ 14:33:48
Postat av: tessa

ååååå GRATTTTTTTIS
:-D
va kul!!!!
vad har ni för bf datum?? *nyfiken*

tycker ni va duktoga att hålla det hemligt länge iaf!!! vi va ju tvugna att berätta det redan när ja va i v. 6 ca.. fast det va ju under andra omständigheter =)

massa me grattis o lycka till :-)
det behövs *haha* nää så hemskt är det inte :-P
det är det mest underbara som finns att bli mamma o pappa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sitter med våran vilding här nu brevid,hon har komit in i gosfasen nu *JIPPI*

tiden går snabbt o snart har ni eran lill* här =)

massa kramar t er båda o hälsa den blivande pappan.

kramar från Tessan o isabella
(mannen i lägenheten har inte vaknat ännu =) )

2008-01-06 @ 07:43:22
Postat av: Anna

Tack så jättemycket.
Det är uträknat till den 20 Juli (En rallyfri helg haha)

Va mysigt med Gosfasen... Jo kan tänka mig att det kommer gå snabbt tills H*n är här.. Längtar en massa efter bebis..

Han hälsar tillbaka, hälsa Familjen du också :o)
Kramar

2008-01-06 @ 10:58:16
Postat av: Anna

El-Paso:
Tack så mycket..
Jo jag är lite trött för tillfälligt, men du kommer väl hit fler gången??

2008-01-06 @ 10:59:03
Postat av: Emma Fransson

Stort Grattis till både dej & Daniel! Kommer ju garanterat bli en rallybebis :)

Kramar!

2008-01-06 @ 22:17:28
Postat av: Anonym

Emma:
Tack så jättemycket.
Jo det skulle väl va annars haha.
Kram

2008-01-06 @ 22:21:33
Postat av: Sawen

Åhhh vilken fin historia! LYCKA TILL!

2008-01-07 @ 01:22:32
URL: http://sawens.webblogg.se
Postat av: El-Paso

självklart kommer jag att göra det Anna..

Det är synn att det inte kan bli så ofta bara...

Mvh Niklas

2008-01-07 @ 18:03:57
Postat av: Håkan

Grattis. Verkar vara babyexplotion bland rallyförarnas respektive i småland nu. Lycka till.

2008-01-13 @ 10:06:14
Postat av: Anna

Hejsan Håkan, trevligt med nya läsare.
Jasså så trevligt, alltid kul med lite smått :O)

2008-01-14 @ 13:52:45
Postat av: Maria Arnehed

Tycker om det du skrev! Spännande att se en del bra grejer och inte endast det generella grejerna som man kan se om typ alltid. ;)


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................