Hallo allesammans

Idag har varit en riktig mysdag...Både Jag och Kalle är lite halvkrassliga.

Iaf. i Tisdags åker jag o Kalle ner till Vinslöv..första stoppet blev hos Gullungen...Vi hann med lite fika o skvaller innan det var dags för kvällsmat hemma hos mamma (Pappa var på julbord) Anders,Jennie o Mio var också där.
Vi åt tacos och bakade julgodis o Kalle fick mysa med den allesammans,,,bäst o passa på när vi väl är nere.


Sent i säng blev det, Kalle somnade inte förrän strax efter 11 men han sov hela natten iaf. vaknade vid 8 när mamma kom in i vårt rum.

Jag passade på o duscha medans mamma fortfarnade var hemma sen åt jag o Kalle frukost i lugn o ro innan det var dags o klä på sig Tomekläderna och ge sig iväg till Frö o Freja.

Vi började o tomta hos dem minsta o fortsatte sen inne hos de 2 äldsta avd. Kalle sa inte ett ljud, inne bland de små satt han o pillade på säcken haha..o sen hos de stora tog Mamma honom så jag kunde dela ut deras påsar.


Vår lille Toker

När vi var klara där körde vi hem till min Mormor, fikade lite och pratade om allt och inget.
Kalle sov en stund i soffan och sen åt han gröt i IB (Vi kallar Mormor IB)  famn, innan vi körde tillbaka till Frö o freja och hämtade Mamma, hem till huset och hämtade våra saker, tillbaka o lämna mamma sen körde vi mot småland igen för vi skulle vara hos BVC kl 14, Kalle behöll Tomtedräkten på o det gjorde succe haha..

Vår lille toker väger nu 8100 gram och är 66cm lång....stora killen..
Han fick även sin andra spruta...jag hade han stående i min famn och han gnällde bara till lite sen var han glad igen...min duktiga killen...
Vi vara klara där 14:45 lagom till Daniels rast så vi körde bort o pussade lite på honom innan vi åkte hem till Diö.

Natten har däremot inte varit så skoj...Kalle somnade kl 23 sen vaknade han:
kl1 : Gnällde men somnade om i min famn
kl 2 Gnällde, fick mat, somnade om i vår säng
kl 3 Gnällde och var varm, fick ny blöja och pyjamasen åkte av, fick även en alvedon, åt igen..somnade om 1½ senare,, kl 04:30!! Mindre skoj för Daniel som skulle upp 30 min senare..
Men sen sov han till 9:30 . men då var inte jag så pigg, huvudvärk (jag har nästan aldrig huvudvärk) , slö o trött och täppt i näsan, så vid middag kom Daniel hem o tog hand om Kalle så jag fick vila lite och nu mår jag lite bättre...är fortfarnade trött o har ont i kroppen men det är bättre iaf.

Så tyvärr blev det ingen träff hemma hos Olof men jag ville inte smitta de andra barnen med något.

Kalle är pigg igen..han sov 4 timmar ute i vagnen..
Han har även provat ny mat idag - Kycklingfile med morötter och rotselleri och det till den vanliga Potatis/pasternack/morotspuren och morotsjuice.

Vi har även hunnit med en sanering av Kalle idag, han var hårt i magen förra veckan men nu är den igång igen och han bajsar helst när han sitter i stolen så ni kan ju gissa hur det slutar...




Nähä nu ropade Daniel att det dags för glass :o)




Postat av: tessan

hehe en så söt liten tomte =)

han är verkligen underbart söt eran lilla pojk =)

2008-12-19 @ 06:32:36
URL: http://mammasprinsessa.blogg.se/
Postat av: Marie

Inte kul att vara krassliga! Stackars Kalle, kanske är sprutan som spökar!

2008-12-19 @ 20:54:24
Postat av: Miian

så nu har även jag fattat att du mailat mig nytt lösen ;)

Jag e liiiite blind ;)

TACK!

Vad söt han är lilla(stora) Kalle,han väer exakt 1kilo mindre än Lowa nu ;)

Hur mår du,bröt nån sjukdom ut eller du e frisk nu?

Kramkramkram

2008-12-21 @ 13:30:31
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................