Helgen

Helgen har gått alldeles för snabbt..

I fredags sov vi till middag, åkte till IKEA, handlade b.la. till köket,
Åt lunch på Hartmans hörna innan vi begav oss till Barkhult för att hämta hästsläpen och grillen..
fick mysa lite med min lille Lennart också..
Tillbaka till Älmhult - Daniel skulle på synundersökning under tiden passade jag på att kolla i lite affärer o det blev faktiskt en liten present till Daniel.

Sen åkte vi hem och fortsätte renoveringen.

Lördag gick vi upp tidigt - kl 08:30! :O) För att åka till Osby och Outleten...började på ATO fritid där vi träffade mamma o pappa.. Vi var där för att förhoppningsvis hitta utemöbler...vi och typ 100st till... Kaos när de öppnade porten...folk överallt..jobbigt att kunna hitta något vettigt för det bästa blev taget direkt.. Till slut hittade vi ett bord o 4 stolar, fast vi var ute efter 6 stolar..men precis då ringde Mamma att hon och pappa plockat ihop bord + 8 stolar och dynor till oss, det vet ett set med bord 6st stolar och dynor för 1495:- också fick vi köpa 2 extra stolar + dynor för 400:- PERFEKT.
- Jag har väldens bästa Mamma o pappa..

Sen åkte vi vidare till Drivabolaget där man fick fylla 1 påse med grejer för 50kr...skit vilket kaos..folk ÖVERALLT som trängdes o höll på...men jag och mamsen lyckades fylla 3st påsar iaf. :o)
Sen åkte vi vidare till Brio Lekoserum men där var inget spec. så efter en korv begav vi oss hemåt och mamma o pappa åkte vidare i Osby.

Vi hann lagom hem o packa ur sen kom Ronny och Ann-Marie som varit snäll och handlat åt oss i Tyskland, 2st refill tunnor till ölmaskinen, 6st flaskor sprit och 1 flak cider som ska vara till Daniels kalas o sen även inflyttningsfesten.

Sen hann vi fixa lite till här hemma innan Daniels kompis Anna kom, hon jobbar utomlands så det är inte så ofta vi ses.. så det var väldigt trevligt att träffa henne igen.

Sen klistrade jag ena plåten innan jag vart så trött att han nästan somnade i soffan så jag intog ryggläge och somnade för kvällen.

Idag tog jag iaf. sovmorgon..Daniel både gick o la sig efter mig och upp innan mig..
Han och Morgan har varit så duktiga här hemma, nästan alla luckor är uppe o jag har fått ett nytt skafferi :o)
Jag däremot fick åka till IKEA och shoppa lite.. vi hade fått fel gångjärn eller ja..hälften var rätt o hälften fel..
Blev lite annat smått o gott också - Hundskålar tills nästa gång MIO kommer på besök, lite nya plastlådor och turkosa ljus till uterummet och en ny lampa mm.

Till kvällmat blev det iaf. grillat ÄNTLIGEN!! Och till efterrätt testade jag något nytt o det blev uppskattat :o)

image844
Våra nya utemöbler + årets första utemiddag :o)

image845image846

2 trötta pojkar som jobbat hårt idag.




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................