Nybro och Swedwoodfest

Ja det blev ju Nybros tävling för mig iaf. :o)
Med Startnr 82 Lars Karlsson , Brås Mk, Opel Ascona B gr. H
Han som ringde och väckte mig kl 12 på fredagen.. haha..
Iaf. anmälan och besiktning gick bra, fast vi bara hade ett stålband runt brandsläckaren på min sida.
Lååång väntan innan vi skulle starta, hann bli rätt så nervös haha... Servade tillsammans med Stefan Axelsson från Älmhults Mk.

SS1 gick bra, visst Lars fegade lite och vi fick motorstopp i försts Vägbytet, men jag tyckte det gick rätt bra (Van o åka VOC haha)

SS2 gick lite bättre men fy var rakt... var nära o spränga motorn..Lars berättade när vi kom i mål att han funderar på att släppa av lite för att "rädda motorn" men sen ångrade han och höll fullt haha...höll ca 170 på rakorna...då går det snabbt..

SS3 gick riktigt bra... hade grym attack och jag trodde vi skulle åka av i minst 3 svängar haha...Åkte nog hela sträckan med ett leende på läpparna.. och det märktes på tiden sen också - Totalsnabbast i klassen på denna sträckan..
image86

Tillbaka i mål kom alla och sa att vi var grymt snabba på sista SS , så fick ju stanna o se va vi kom (Fast vi hade bråttom hem) och det blev en 3 plats i klassen.
1:a Lars Gillberg  17,25,0
2:a Jan Adolfsson  17:25,6
3:a Lars Karlsson 17:42,3

Vi låg ca 7-10 sek efter 1:an o 2:an på de första sträckorna.

Så jag fick säsongens förstå pris med mig hem och Lars verkade nöjd med mig så jag ska ev. åka i Karlskrona med :o)

Efter det hade vi rätt bråttom hem men vi hann med lite mat på Mc.D. och då vi hade min 206:a så gick det inte så snabbt haha.. iaf. hem och duscha o göra vid sig på en kvart sen skjutsade Svärfar ner oss till Älmhult och festen.

Vi mötes av sågspån hela vägen in till dörren och såna stolpar att binda hästen i  :O)
Väl inne fick vi 4 poletter som gällde i baren.. de bjöd på 4st Cider, öl eller läsk..
Även om vi har 1½ timme sena kom vi lagom till maten, de var Western buffe med lite allt möjligt även.
Sen var det mingel... o man kunde prova på att rida på en sån mekanisk tjur.. det gjorde Daniel :o)
Och kasta lasso o det var linedanceuppvisning..
Sen lite senare på kvällen spelade the Creeps (Stavning) ett gammalt känt band från Älmhult, de hade åter förenats för just denna festen :O)

Sen gick taxin hem vid 13..

Sov rätt länge på söndagen innan det  bar ner till Sjöbo...första till vanstad och 940 byggdet.. vi hjälpte till att lägga i motorn (Daniel iaf. jag var mest i vägen + fotade) och så ställde vi in min fina nya stol :O)




Efter det åt jag och Älsklingen pizza inne i sjöbo innan vi körde hem till Marcus och mekade Evo,
Jag fick den svåra uppgiften att pumpa på bromsarna , när vi luftade dem haha.. Trivs bra inne i evon :o)
Sen bjöd Marcus på fika innan vi körde till Vinslöv... en snabb runda hem till mamma o pappa, anmälade Daniel och Marcus till Vara (där jag ska åka med Robert Karlsson)
Sen körde vi hem till Madde o Kimmen.. pratade lite skit och sen vaknade Anton.. Hade med en present till honom en tröja med en traktor på :O)

Hemma i Uthövdan var vi nog halv 1- kvart i 1, jag vet inte för jag sov :O)



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................