Ica-varvloppet i Vara

Började lördagen med att stiga upp kl 04:00
kvart i 5 hämtade vi upp markus och sen fortsatte färden mot Vara (med ett kort pit-stopp i Ljungby)
Jag och Robban hade startnr 33 och Daniel och Markus 114.

Tävlingen började inte så bra då vi körde fel på transporten (en gata) men hittade snabbt tillbaka o det var fler som körde fel där.

Det var många SS (9st) så minns inte alla så bra men noterna funkade inget  bra.. Robban ville ha noterna 2-3 före och jag är van att läsa noten precis innan svängen.. gick väl hyfsat fram till ss8,  var många 1or och HN så både jag och robban trodde det stämde med mina noter... kom till ett kr men ingen not... som tur var var det åker rakt fram.. när jag insåg att det svängde o sa "ahh" så var vi redan ute på åkern.. det var en HNH! Vilken j-a miss.. har ALDRIG missat en not så innan... pinsamt.. men men vi kom i mål iaf. 3:a i klassen (Miriam vann) och BÄSTA smålänska ekipage så vi fick 10p i DM:et
Hann även med att "tappa bort" tidkortet..det blev kö precis innan vi skulle in i Ank.TK så jag hoppade ut... fick min tid o hoppade in igen men vart var tidkortet... hittade det under stolen efter 20 svettiga sek.
Vi åker även in på efterkontroll.. vi, Niklas och miriam och ett ekipage till.

Så till Daniel...som hade Markus Svensson i högerstolen (som totalvann i nybro helgen innan) Han läste noter för första gången och det gick bra... Daniel tog sig i mål med hel bil o 8 Dm poäng (2:a i smålands dm)

Tyvärr blev det väldigt sent innan vi kom hem för deras Data med tiderna kraschade och sen kraschade även deras skrivare..Så vi var hemma vid 12 på natten...blev en lååång Lördag...


image90



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................