Vilda Ryds Racet

Jag åkte med Magnus Forsman, som jag åkt 2 tävligar med innan (bla. kongen iår)
Vi hade startnr 157.

Daniel fick låna in Markus Forsell då min pappa fortfarnde är dålig i ryggen.
De hade startnr 160.

Sist vi 3 (jag,daniel o magnus) körde/åkte denna tävlingen va 04 o så såg resultatsen ut så här:
Jag åkte med patrik Johansson i 240, vi blev 3a i VOC/VOE o bästa C-förare i klassen.
Daniel rullade och slog av bägge framhjulen o bilen började brinna där de låg på taket.
Magnus prickade en sten o körde ut i skogen, tog en sten till o kastades runt o in i ett träd så hela bilen vek sig o kartläsare bröt armen.
Daniel o magnus bröt ca 400 från varandra o denna sträckan gick som ss2  iår.



Efter lååång nervös väntan startade vi 14:30.

SS1: 6km, noterna funkade bra, bara Magnus som fegade lite över Kr o 5o6:or ;o)

SS2 17km lång halv dålig sträcka, notern funkade bra, tappade bort mig en gång men hittade in direkt igen, stod varningstrianglar och bilar lite här o var, många som blev kvar. När vi kom i svängen där Magnus blev 04 jublade han i bilen o skrek  "jag klarade det" haha så jag tappade bort mig i noterna.
Vi hade inga bromsar när vi kom i mål.

Service, in o kissa o äta en banan, kolla till bromsarna o sen iväg igen.

SS3 8km, Skit kass väg, skumpade o slog hela tiden,

ss4 6el7km Lite bättre väg, missade i Asf. vägbytet så vi kom lite brett där haha, men det gjorde inget tyckte Magnus för han tyckte han såg en fotograf haha. Ledaren i klassen, Ricke Borgström stod i diket ca 2m från målskylten tillsammans med 20-30 pers som lyfte , han tappade 5min o segern där. När Daniel kom där så åkte han lite för snabbt så en av "lyftarna" blev så rädd att han hoppade ner i kärret o när han kom upp igen hade han ingen sko på foten :o)
Daniel körde av i första V på sträckan, Joel var på väg o skulle vinka ner men hann inte för bilen innan var borta, men D hade inget fäste o körde av o fastnade, men 40kg tunga Joel hoppade upp på bagageluckan o efter 25sek kom de loss, men sen var de av på ett ställe till.

Service: Kollade resultaten, Daniel o Markus låg 3a trots avåkningen.

SS5 6km tror ja, jättefin väg o allt funkade jättebra, kom av en gång för mange trodde jag var fel men det var jag inte :o) Stannade efter mål för att vänta in Daniel o Markus som låg 3:a i klassen. Bilen rök blått i Vänstersvängar (packbox i drivaxlen) så vi körde efter dem in till mål.

Så vi tog oss i mål båda 2 o Daniel vann vadet (han var mer än 1minut före oss haha)
Daniel och Markus blev 3a i klassen och 2a i Smålands DM och
Magnus och jag blev 8a i klassen och 4a i Södras DM av 13 i Mål.

Så vi är nöjda allesammans..
o Magnus har bestämt att jag ska åka med honom om 2v. igen när det är Snapphanerallyt i Hässleholm.


På kvällen var det fest..men det skriver jag om lite senare för nu ska jag äta en glass till





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................