Vilken Jävla vecka...

Börja med det värsta - Vårt liv... sen vi hämtade hem Aimeé så har inte vårt liv fungerat o inte hennes heller..
Första dagen gick bra... Men sen träffade hon Lennart och gjorde sina behov inne!! Tur man var på jobbet då..
Efter nån dag brydde sig inte Lennart mer men Aimeé blev bara "värre o värre" fortsätte att kissa inne, blev helt hysterisk så fort Lennart visade sig, gjorde utfall och skällde o yrlade.. O så fort jag eller Daniel bara reste på sig blev hon nervös och sprang fram o tillbaka...
Detta beteendet gjorde att verken jag eller Daniel mådde bra, vi blev nervös så fort hon var själv hemma (1 timme på morgonen) eller om hon bara gick ut i köket... mådde inte alls bra , mådde illa och fick ont i magen... och kände ingen glädje över henne längre..tyvärr för hon är jättesöt o go när hon är lugn...
Lite tråkigt är också att hon verkar inte vara uppfostrad , hon kan INTE sitt o ligg på kommando, lyssnar inte på sitt namn, inte van o gå i koppel.. mm.
Och nu i efterhand verkade det som om Kennelen bara ville bli av med henne... vi var där  ca 30 min sen fick vi Aimeé med oss hem... men INGET koppel, eller halsband inte nåt! lite dåligt..
 Men just nu har jag dåligt samvete.... för vem vet...hon o Lennart hade kanske blivit jättebra kompisar och hon kanske hade blivit mindre stirrig...men det får vi aldrig veta för vi lämnar tillbaka henne i kväll...för att få vårt "Liv" tillbaka..de senaste dagarna har det inte känns som vårt  "hus" , har  inte kunnat slappna av eller nåt...
Vill kunna ligga o mysa med Daniel o Lennart om kvällarna,.. inte va nervös för hon är själv i köket... så detta är nog det bästa beslutet även om det känns tungt..
Så om någon vill köpa lite hundgrejer till stoora hundar så har vi till salu..

Jajja...Över till det roliga...
Mitt nya jobb...Jobbar numera som TRÄINDUSTRIARBETARE på Swedwood och trivs faktiskt väldigt bra både med jobbet och att jobba natt...
Iaf. vi gör köksluckor och gardrobsdörrar till IKEA och hittentills har jag varit lite över allt, i slipen, lacken och på packerteringen...det är på packen jag ska va... står vid "Min" maskin och packerterar hela nätterna.. väldigt avkopplande.. bra musik i Mp3n.  Hinner tänka en massa...och sakna Daniel...för det sämsta med nattjobb är vi inte sover tillsamman längre...fast visst det är rätt trevligt med heeeela sängen för sig själv :O)


Rally!
Denna helgen blir det en massa rally... första Kongen där jag ska åka med Magnus Forsman och sen Lille Mats där jag!?! ska åka med Daniel...första tävlingen med FEF sen karossbytet...
Var i garaget igår  och fixade lite, sprintar till bältet, burstoppning på välvalda platser och satte dit min intercom.. och sen testade jag handbromsen på den :O)
Körde med den till Jobbet i onsdags med...gick jättebra tills jag försökte lägga i 5an ;o)
Och nu står hela ekipaget lastat på gården...ska hämta daniel i Liatorp vid 10:20 , ska bli spännade att köra allt själv.. har bara köpt släpen någon gång innan och så var det tomt...

Nähä...Nu till morgonen dilema, ska jag städa eller sova?
ska nog städa och packa först o sen ev. sova nån timme...är inte spec. trött..men det kommer väl..



Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

............................
    RSS 2.0............................